Automobilka nezverejnila miesto, kde bude závod stáť, ale oznámila, že
podpísala memorandum o porozumení so Samsungom v rámci ich už
existujúceho spoločného podniku s názvom StarPlus Energy.
Generálny riaditeľ Stellantis Carlos Tavares avizoval vybudovanie druhej
továrne na batérie v USA už v máji. Nový závod podľa neho prispeje k
dosiahnutiu cieľa automobilky, ktorým je ponúknuť do konca desaťročia
severoamerickému trhu najmenej 25 nových vozidiel na batérie.
"Pokračujeme v pridávaní ďalšej kapacity v Spojených štátoch spolu s
naším partnerom Samsung a zavádzame ďalšie kroky na dosiahnutie nášho
záväzku uhlíkovej neutrality do roku 2038," uviedol Tavares vo vyhlásení.
Obe spoločnosti sú už partnermi v spoločnom podniku v Kokomo v štáte
Indiana, ktorý je už vo výstavbe a jeho výroba je naplánovaná na
začiatok roka 2025.
Okrem toho má Stellantis separátnu zmluvu s LG Energy Solution o závode
na výrobu batérií v kanadskom Windsore v Ontáriu. Výstavba továrne vo
Windsore mešká pre spor s kanadskými predstaviteľmi v súvislosti s
dotáciami, tento problém je však už vyriešený.
Nový závod v USA by sa mal otvoriť začiatkom roka 2027 a pripojí sa k závodu v Kokomo.
Stellantis plánuje, aby polovica jeho predaja osobných a ľahkých
nákladných áut v USA tvorili do roku 2030 autá na batérie. V Európe chce
v rovnakom časovom rámci predávať už len elektromobily.
Žiadne finančné podrobnosti o novom podniku neboli zverejnené.
Závod v Kokome zamestná 1400 ľudí a bude stáť asi 2,5 miliardy USD (2,25
miliardy eur). Továreň na batérie vo Windsore v Ontáriu má stáť 4,1
miliardy USD a zamestná približne 2500 ľudí.
Stellantis vznikol v roku 2021 zlúčením Fiat Chrysler Automobiles a francúzskeho PSA Peugeot.
(1 EUR = 1,1123 USD)